fredag 25. mars 2011

Lik - Tana French

Dette er bok nummer to av Tana French som er utgitt på norsk. 
Ei ung jente blir funnet drept. Hun er prikk lik etterforsker Cassie, men det er ikke henne. Offeret er Cassies dobbeltgjenger, og hun bærer en ID med navnet Lexie, et alias Cassie har brukt mens hun jobbet under-cover.
Hvem er denne jenta egentlig? Hvorfor ble hun drept? Hvem drepte henne?
Cassie blir sendt under-cover for å finne ut av dette...
Boka er velskrevet med en stor porsjon humor og flotte personskildringer, og det er ikke tvil om at det er en spennende problemstilling!  Men jeg synes at boka med fordel kunne vært kortet ned til 1/3,minst! Mange og lange dialoger ga meg lyst til å hoppe over en side eller tre, og om jeg hadde gjort det hadde jeg ikke gått glipp av noe som helst!
Om jeg vil anbefale boka? Ja, boka er god, men også det jeg vil kalle "langdrøy" - men jeg måtte jo lese den ferdig for å få svar på de spørsmålene som boka stilte ;)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar