fredag 10. februar 2012

Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde - Leif GW RPersson

Pocketutgave Schibsted Forlag AS, 2011
"En gråkald kveld i november hopper en amerikansk journalist fra 15.etasje i studenthjemmet i Stockholm hvor han bor. Selvmord, slår politiet fast i rapporten. ...
Politiinspektør Lars Martin Johansson i Rikskriminalen klarer ikke å slippe saken. Det er noe som ikke stemmer...."
Min mening: etter å ha lest utallige krimromaner har jeg en klar formening om hva jeg ser etter i en god krim. Det må være en god historie, fortettet handling, godt språk for nevne noe. Denne romanen hadde etter min mening ikke noe av dette. Etter å ha lest 1/4 av boka hadde det skjedd svært lite, og det som var enda verre; jeg var ikke nysgjerrig på hva som kom til å hende videre i handlingen.. ! Da må jeg  innrømme at jeg ikke gadd mere. Boka er tilbake i hylla og der skal den få stå. Med andre ord; dette er en bok jeg ikke kan anbefale.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar