fredag 13. juli 2012

Angels Flight - Michael Connelly

Norsk utgave utgitt av Gyldendal i 2000
En mann og en kvinne blir funnet drept i en kabelvogn på toppen av Angels Flight i Los Angeles. Mannen er en av LA-politiets mest forhatte personer, den svarte advokaten Howard Elias.
Kriminalbetjent Harry Bosch ser fort at dette dreier seg om rasekonflikter. En liten gnist nå, så vil LA eksplodere. I tillegg til å finne drapsmannen, må Bosch kjempe mot korrupte krefter innad i politikorpset . . . 
Min mening: Stor spenning til siste side! Når jeg trodde at jeg visste hvem som var drapsmannen, og det kun var få sider igjen, ble denne personen drept. Rykk fram til start. Hvem er drapsmannen?
Vil nok si at boka minner meg litt om amerikanske action-filmer, men her skjer det noe hele tiden og spenningen holdes oppe fra første til siste side. Dette var en bok som ga meg søvnløse netter. . . skal bare lese litt til . . . . 
Og med dette som utgangspunkt, bryr jeg meg null om at dette ikke er den største språklige perlen jeg har lest . . . 
Flere bøker av Connelly står allerede på ønskelisten min ; -)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar