torsdag 29. september 2016

Paris for en - Jojo Moyes

Originaltittel: Paris for One
Norsk utgave: Bastion forlag 2016
Oversettelse: Elisabeth Haukeland
Bildet lånt fra adlibris.no

Nell er 26 år og har aldri vært i Paris. Nå har hun bestilt weekendtur til seg og kjæresten, men på avreisedagen møter ikke kjæresten opp. Hun er forsiktig og engstelig for å gjøre ting hun aldri har gjort før, men reiser allikevel alene. 
I Paris møter hun kelneren Fabian, som fortsatt savner sin eks-kjæreste. Kan det bli en bedre weekend for Nell enn hva hun hadde fryktet, etter at kjæresten backet ut i siste øyeblikk? 

Min mening: Jeg hadde gledet meg til denne boka, og det var kanskje derfor skuffelsen ble så stor også. 
Dette er virkelig en "lese-løve"-bok for voksne. Tykke ark, stor skrift, rikelig illustrert, og en meget tynn historie. For ikke å si kort. Jeg leste ut hele boka på en drøy time, og jeg er leser sakte. 
Etter å ha lest de andre tre bøkene hennes som har kommet på norsk, hadde jeg forventet meg en meningsfylt og god historie. Hadde dette vært skrevet som en skolestil på ungdomsskolen, hadde den vært strålende, Men som en roman av en veletablert forfatter, er dette fryktelig dårlig! Les den gjerne, men sløs ikke bort penger på å kjøpe den, er mitt råd. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar